XXI століття — ера інформаційного суспільства, у якому інформація все частіше визначається як основний ресурс майбутнього, але повністю використовувати його зможуть тільки ті, хто має необхідні знання і підготовку. «Хто володіє інформацією – той володіє світом». Так вважав Натан Ротшильд більш, ніж 200 років тому і все більше цей вислів цитується сьогодні.
Кожного дня
нам доводиться стикатися із різноманітними інформаційними послугами:
- видання інформаційних матеріалів;
-ретроспективний пошук інформації;
-проведення маркетингових досліджень;
-дистанційний доступ до віддалених
баз даних і пошук у них інформації;
-послуги зв’язку;
-підготовка і надання інформаційних
послуг.
У період переходу до
інформаційного суспільства крім рішення описаних вище проблем необхідно
підготувати людину до швидкого сприйняття і обробки великих обсягів інформації,
оволодіння їм сучасними засобами, методами і технологією роботи.
Крім того,
нові умови роботи породжують залежність інформованості однієї людини від
інформації, придбаної іншими людьми. Тому вже недостатньо вміти самостійно
освоювати і накопичувати інформацію, а треба навчитися такій технології роботи
з інформацією, коли готуються і приймаються рішення на
основі колективного знання.
Це говорить про те, що людина повинна мати певний
рівень культури щодо поводження з інформацією. Для відображення цього факту був
введений термін інформаційна культура.
Інформаційна культура - уміння цілеспрямовано працювати з інформацією і використовувати для її отримання, обробки і передачі комп'ютерну інформаційну технологію, сучасні технічні засоби і методи.
Інформаційна культура - уміння цілеспрямовано працювати з інформацією і використовувати для її отримання, обробки і передачі комп'ютерну інформаційну технологію, сучасні технічні засоби і методи.
Поняття «інформаційна культура»
підкреслює зв'язок інформаційного світу з духовною культурою особистості,
цілісність єдиного розуміння культури, окремі аспекти якої привертають увагу
дослідників у різні періоди розвитку людського суспільства.
Основна тенденція в динаміці
формування поняття «інформаційна культура» пов'язана з фундаментальністю і
багатоаспектністю її розгляду не тільки як феномена, визначеного умовами
науково-технічного прогресу, електронними засобами переробки, зберігання і
передачі соціальної інформації, а перш за все як діяльнісної інфраструктури, що
пронизує усі епохи і цивілізації, всі сфери людської діяльності і всі щаблі
розвитку людини як соціальної істоти.
Інформаційна культура формується як
інтегральне поняття, яке включає такі компоненти:
- аудіовізуальна культура,
- логічна культура,
- семіотична культура,
- понятійно-термінологічна
культура,
- технологічна культура,
- комунікаційна культура,
- мережева культура.
Інформаційна безпека є складовим
компонентом загальної проблеми інформаційного забезпечення людини, держави і
суспільства. Вона орієнтована на захист значимих або вже згаданих суб'єктів
інформаційних ресурсів, законних інтересів.
Інформаційна безпека є невід'ємною
частиною загальної безпеки, чи то національної, чи то регіональної, чи то
міжнародної. Аналіз інформаційної безпеки передбачає розгляд сукупності таких
об'єктивних чинників:
• потреб громадян, суспільства і
держави і світового співтовариства;
• уразливість індивідів, суспільства
і держави від цифрових технологій;
• наявність широкого кола загроз і небезпек, якими має управляти система
забезпечення інформаційної безпеки.
Інформаційні тазнології мають
великий влив на кожну особистість у сьогоденні. Нині у світі силу має
той, хто володіє інформацією, яка відіграє незмінно важливу роль у будь-якій
сфері людської діяльності.
Якщо вам сподобалась та є цікавою дана інформація, можете переглянути мою презентацію "Інформаційне суспільство":
Немає коментарів:
Дописати коментар